» تفاوت ps3 & xbox360
 
سرگرمی و خلاصه همه چی
 
 
پنج شنبه 18 اسفند 1390برچسب:, :: 20:24 ::  نويسنده :

 » تفاوت p s3 & xbox360

  سلام من امروز دو کنسولPS3وXBOX360را برای شما از جهات مختلف مقایسه می کنم تا مسائلی که در رابطه با این دو کنسول پیش آمده است برطرف شود.

اول از فرمتهای بکار رفته در کنسول شروع می کنم یعنی 2 فرمت HD-DVDوBLU-RAY.

اصلابلوری چیست؟2 شرکت سونی و توشیبا با همکاری یکدیگر در حال ساخت فرمتHD-DVDبودند تا جایی که رابطه ی بین این دو شرکت شکر آب شد و توشیبا بلافاصله پس از جدایی از سونی فرمتHD-DVDرا به نام خود ثبت کرد شرکت سونی نیز تصمیم گرفت که فرمتHD-DVDرا بهینه سازی کند که توانست این کار را انجام دهد و فرمتی جدید به نام BLU-RAYساخت و در جنگ فرمتها توشیبا را شکست داد.هر بلوری دارای25 گیگ فضای خالی است که در آینده شرکتهای بازیسازی می توانند از این حجم بالا برای ساختن بازی طولانی تر با داستان بهتر که هر بازیبازی را به سوی خود جذب می کند استفاده کنند.عده ای معتقدند که سونی با بلوری خور کردن PS3فقط خرج اضافه کرده است ولی بعدا متوجه می شوند که این یک امتیاز برایPS3محسوب می شود البته فعلا بدلیل شناخت کم مردم و قیمت زیاد آن که بین 40 تا90 هزار تومان است سودی که نداشته ضرر هم داشته البته در ایران اما شما هر دی وی دی X360را می توانید با قیمت 4 تا 6 هزار تومان تهیه کنید فعلا در این قسمت X360برPS3 برتری دارد اما این روند تغییر خواهد کرد اگر شما کنفرانس سونی را در E3 2008خوانده باشید می بینید که سونی قیمت بازی هارو نیز کاهش داده است که البته باز هم کاهش می یابد.

کیفیت دو کنسول: حتما کسانی که X360دارند می دانند که این کنسول دارای کیفیت چندان خوبی نبوده از جمله صدای زیاد و داغ کردن که البته دستگاه های بعد از ماه فوریه این مشکلات را ندارند.
سه نوع مادربرد برای ایکس باکس360 وجود دارد که من نام هایشان را می نویسم و در آینده آنها رابرای شما مقایسه و روش تشخیص نوع مادربرد ایکس باکس تان را می نویسم.

نوع اول مادربردLUNCH است که تا اوسط سال 2007 استفاده می شد که بی کیفیت ترین مادربرد
X360است و امکان وجود این مادربرد در مدل های COREوPremiumوجود دارد

نوع دوم مادربردzephyer نام دارد که یک مادربرد معمولی است که از lunch بهتراست و کنسولهایی
که این نوع مادربرد را دارا هستند تاریخ ساخت آنها بعد از ماه جولای 2007 است.

نوع سوم مادربردfalcon نام دارد که جدیدترین و باکیفیت ترین مادربرد x360 است این مادربرد دارای پردازنده ی 65 نانومتری است که برق و حرارت کمتری تولید می کند.


در ps3 مدل های 60 گیگ و20 گیگ که 90 نانومتری بودند دیگر تولید نمی شوند البته مشکل چندانی نداشتند و جدیدا مدلهای 65 نانومتری که دو مدل 40گیگ و 80گیگ هستند تولید می شوند
این دو مدل دارای کیفیت عالی و در 3رنگ(مشکی,نقره ای,سفید) موجود هستند.به نظر من PS3 در این قسمت برتر است ولی شما خودت قضاوت کن.

امکانات دو کنسول:هر دو کنسول دارای امکانات خوبی هستند ,دسته های هر دو کنسول قابلیت بیسیم دارند که دسته ی PS3 بوسیله ی خود کنسول شارژ می شود اما دسته ی XBOX360 نیز با باطری کار می کند.
دسته های ps3 دارای قابلیت sixaxis می باشند که فعلا استفاده ی چندانی ازش نمی شود ولی در برخی از بازیها مانندunchartedهنگامی که بر روی کنده ی درخت راه می روید با این قابلیت باید تعادل خود را حفظ کنید در بازی killzone2 هم من در تریلرهایش دیدم که برای چراخندن هر چیزی از این قابلیت استفاده می شود که دسته های xbox360 فاقد این امکان هستند .
در ps3 شما می توانید به صورت رایگان online شوید ولی بیشتر خدمات آن پولی است اما در ایکس باکس360 شما بوسیله ی یک gold card آنلاین می شوید که سه ماهه ی آن 47000 تومان است و امکانات بسیار خوبی دارد در آخر یک توصیه به دارندگانX360 می کنم مراقب باشید که BAN نشوید اگر شما BAN شوید LIVEشما از کار می افتد وشما دیگر فقط امکان بازی آفلاین را دارید من طرز اینکه چگونه BAN نشوید را شاید در آینده بنویسم البته این روش هم قطعی نیست ولی امکان آنرا کاهش می دهد.

در این قسمت به نظر من هر دو کنسول برابر بودند .

ظاهر دو کنسول:ظاهر PS3 نشاانگر اصالتش است ظاهری که به جز اصالت بیانگر یک تکنولوژی بالاست و هنگامی که شما به PS3 نگاه می کنید تکنولوژی جدید در عین سادگی در ذهن شما تداعی می شود اما X360 با ظاهری فانتزی و غرب گرایانه می تواند نظر خیلی ها را جذب کند
این قسمت بستگی به سلیقه ی شما دارد.

کیفیت بازیها در دو کنسول:اما سوالی که برای خیلی ها پیش آمده است که بازیها در PS3بهتره یا درX360؟ من باید بگم که برخی بازیها در ایکس باکس360 و برخی دیگر در پی اس3 مثلا اگر شما بازی
GTA IV را در هر دو کنسول بازی کنید می بینید که گرافیک بازی در X360 بهتر ازPS3 است اما در بازی IRON MAN گرافیک بازی در PS3 بهتر است یا در بازیpro street گرافیک بازی درps3 بهتر است .در این قسمت نمی توان مشخص کرد کدام کنسول بهتر است.

در پایان باید بگویم که کسانی که آینده نگرند PS3 بگیرند چون آینده ی درخشانی دارد و کسانی هم که می خواهند بازیهای نسل جدید را با قیمتی مناسب بخرند و بازی کنند XBOX360 بخرند.
در آینده ای نزدیک شاهد بازی های بزرگ و انحصاری سونی خواهیم بود نظیر KILL ZONE2و RESISTANCE2وMOTOR STORM2 وuncharted2 که کار را برای xbox360 سخت می کنند و ماکروسافت تمام امیدش به gears of war2 است که به نظر شما این بازی توان رقابت با killzone2 و resistance2 را دارد؟ دیگر تشخیص این موضوع با خود شماست.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ


سلام به وبلاگ من خوش آمدید. من به یک همکاراحتیاج دارم هرکس می خواهد همکارم شود اطلاع دهد.
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان سرگرمی و آدرس sargarmilox.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 202
بازدید دیروز : 355
بازدید هفته : 2445
بازدید ماه : 2439
بازدید کل : 538845
تعداد مطالب : 214
تعداد نظرات : 61
تعداد آنلاین : 1

دنياي كد آهنگ پسر جهنمي

مرجع کد آهنگ